I feel like Young

6 april 2017 - Glen Iris, Australië

Back van Nieuw-Zeeland, terug in Australie. Back van het reizen, terug aan het werk. Back van vaak regen, terug naar vaak zon. Back van laaaang niets geschreven, terug naar weer een blog!

New-Zealand first. Na een boottocht naar het Zuidereiland zijn we weer gelift naar Christchurch, waar we Nienke de volgende dag op zouden halen! En uiteindelijk onze campervan/huis/beste vriend/slechtste vriend opgehaald waar we 3 weken in zouden toeren. Maar.. na de eerste nacht regen werden we wakker in een lekkend mandje. Uiteindelijk is dit het beste wat ons overkomen is: terwijl we in de supermarkt tussen afwasborstels staan te kiezen, antwoord er een half Nederlandse vrouw van ongeveer 50 welke het beste is. En bij haar, Babs, hebben we 2 nachten geslapen! Na het lekkende-auto-verhaal bood ze aan dat we die dag bij haar thuis mochten schuilen, wat uiteindelijk veel te gezellig was. Bruce en Toni, haar man en dochter, moesten even wennen maar hoe vaak ze daarna nog gezegd hebben dat ze ons missen.. ;)                                                                    We kregen rookworst, drop uit tulpentrommels, er hingen schilderijen van molens en Amsterdam en er was échte kaas.

Na een dag bellen en garagehoppen met Babs kregen we aan het einde van de dag een telefoontje dat we de volgende ochtend een nieuwe campervan kregen! Flutkut werd ingeruild voor DreamB en de Deventergang zat weer op de weg!

We zijn naar Lake Tekapo geweest, met het blauwste water wat ik heb gezien. Naar Mount Cook, waar we naast de berg kampeerden en de toppen sneeuw konden ruiken. Naar het Catlins National Park waar we vuurtorens, pinguïns en zeeleeuwen hebben gezien. (En waar we ook nog in de modderpoel vast zaten en de lokale boer ons eruit heeft moeten trekken). Naar Te Anau, waar we weer 4 uur gewandeld hebben. Naar Milford Sound, waar we op een boot tussen de watervallen, regenbogen en zeehonden vaarden. Naar Queenstown, waar ik stiekem, van mam mocht het eigenlijk niet (ze was blij dat ik het achteraf verteld had), een bungeejump gedaan heb!! (Vanaf 75 jaar mag je gratis, dan zie je mij non-stop springen!) Naar Wanaka, waar we een hike van 4 uur bergopwaarts gedaan hebben en het uitzicht ansichtkaartnep leek. Naar Frans Jozef en Fox Glacier, de twee grootste gletsjers van NZ. Naar het Abel Tasman National Park, waar we weer aan een prachtig strand lagen en de zon weer volop scheen! En uiteindelijk naar Christchurch, onze laatste stop. Een stad die hard door een aardbeving is getroffen wat je nog steeds kan zien. En dit allemaal in een campervan, waar we onze backpackersmeals in aten, waar we sliepen in bedden die elke avond weer een klus waren om op te bouwen, waar we (bijna) elke dag kilometers in hebben gereden en waar we af en toe schuilden voor de regen en we blij met ons autootje waren als we mensen zagen die moesten schuilen in hun tent in de modder..

Nieuw-Zeeland was beter dan ik ooit gedacht had, ben ik even blij dat dat land toevallig naast Australië ligt!

Terug in Aus voelde wel weer een beetje als thuiskomen. Vanaf Sydney heb ik de nachttrein naar Melbourne genomen, waar Tatum (moeder van Jeb, vriend van Cas) mij op stond te wachten. Ik zou een weekje mee naar haar ouders in Bendigo, 1,5 uur van Melbourne in de bush in centraal Victoria. Ik ben daar optimaal bijgekomen, heb de hele familie Handley ontmoet, kangoeroes gevoerd, zelf veeel te veeel (lekkers) gegeten, slangen geaaid en uit etentjes geweest!

En toen verhuisd naar Melbourne met Maaike. Top locatie met Aziaten en een Franse, waar het meestal naar rijst rook! Baantjes zoeken ging alleen moeilijk dus deed ik een poging tot au pair en Shauna, mijn hostmam, had me nodig! Ik woon nu dus bij de familie Young met een tennisbaan in de tuin, mijn eigen auto en weer een kingsizebed! Waar ik door de weeks oppas op 4 kids (?!). Ik snap niet hoe mam en pap dat ooit gedaan hebben.. Ontbijt geven, naar school rijden, ophalen, naar al hun sporten en vriendjes brengen, beetje rond roepen wat ze moeten doen (waar ze de helft van de tijd niet naar luisteren) en af en toe naar bed brengen, waar ze Nederlandse slaapliedjes te horen krijgen want veel Engelse ken ik niet.

Het is dus een gezellige drukte where I totally feel like part of the family Young! Mij vind je tussen de luiers, teddyberen en Pokémonkaarten voor een tijdje, waar ik me weer helemaal jong voel en waar ik het weekend kan noemen als ik 7.30 wakker wordt !

1. Aad en Tonia:
    6 april 2017
    Dag lieve Noor, Dank voor je leuke verslag!
    Ik had je nét mog een mail gestuurd, dus ga nu niet uitgebreid reageren. Maar we wensen je alle goeds voor de laatste weken van je verblijf en zullen blij zijn als we je weer kunnen omarmen!!
  2. Carla Hijlkema:
    7 april 2017
    Hoi Noor, wat ontzettend leuk om al je belevenissen te lezen. Jij bent duidelijk optimaal aan het genieten daar. Heel veel plezier nog deze laatste periode en we zien elkaar vaste weer in Holland. Liefs en groetjes.
  3. Leasemam:
    7 april 2017
    Top om te horen dat je het naar je zijn hebt bij de family. Maar eh.... niet te lang blijven hè. We miss you
  4. Anne Marie:
    9 april 2017
    Lieve Noor,
    Het was weer geweldig om jouw avonturen te lezen. Het genieten spat er van af. En wat voor levenservaringen leer jij dit jaar!! Dit kan geen school je leren.
    Verheug mij op je volgende blog!
    Enjoy!!!
    Dikke knuffel Anne-Marie