Jaaaa hoi!

30 september 2016 - Ayr, Australië

Joeeehoeee

Ik dacht, na precies een maand is het een goed moment om eens even een klein updateje te geven. En aangezien ik vandaag letterlijk niks te doen heb, was het best makkelijk om even een blog-schrijf-momentje in te plannen.
Oke dan, de eerste week. Of eerst nog het afscheid eigenlijk. Ik wist dat Mijk zou komen en mam, pap en Bar gingen met mij mee maar Gijs en Cas konden helaas niet. Tot ik ineens een snap van Gijs kreeg dat hij op Schiphol stond! Wat een droppie! (Dat is pas echt een goede broer Cas ;)). Na wat traantjes verder het vliegtuig in en de terrorvlucht van ongeveer 24 uur overleeft. Men dat was me een vlucht wel en het eten maakte het helaas ook niet beter. Maaaaar uiteindelijk in Aussie aangekomen met mijn 20 andere dutchies. En meteen de bus in naar mijn eerste mooie uitzichtspunt: The Opera House. Daarna door naar het hostel en de eerste die ik daar tegen kom is Joset, een meisje waar ik jaren oud en nieuw mee heb gevierd! Wat is de wereld dan klein.
Die week hebben we echt van alles gedaan. Medicare geregeld, bankpas gekregen, Tax File Number aangevraagd (dit allemaal op een regenachtige dag.. Helaas was ik daar nog niet vanaf), een dag naar de Blue Mountains geweest waar je je aan de railing vast moest houden anders had ik een gratis skydive gehad, door naar the Zoo waar ik de eerste koala en kangoeroe geaaid heb, een dag heerlijk zout gehapt op mijn surfboard in de golven (maar ik ben trots, want ik ging aardig steady), een dagje Sydney verkent vanaf The Harbour Bridge en geluncht in The Royal Botanic Garden en nog een avondje uit in Mainly, wat zeker herhaald gaat worden!

First week down en daarna kon ik kiezen wat ik ging doen. Ben hup, het vliegtuig weer in gegaan naar een NOORdelijk puntje van de oost kust: Cairns. Daar ben ik weer bij 8 andere van de groep aangesloten en hebben we 3 vol gegraffitiet (?) vans (geen schoenen) gehuurd en zijn we nog noordelijker gereden naar Cape Tribulation. Ik heb echt op de weg daarnaartoe m'n billen geknepen want wat waren die wegen slecht en ons autootje zag er niet uit alsof het m makkelijk afging.. Maar tot het bord "only 4x4" heeft ons busje het gehaald en zijn we op een open plek gaan kamperen, super chill. En mam, iedereen was jaloers op m'n hoofdlamp dus thanks voor het verplichten om m mee te nemen!!

Volgende dag zijn we naar Great Barrier Reef gegaan met een tour. Dus het water in gedoken met mijn brilletje op en snorkel in mijn mond! En wauwie wat was het mooi, vissen met alle kleuren van de regenboog, water schildpadden, koraal in alle kleuren, nemo en dory gevonden, pijlstaartrog en zeesterren. Ik heb het allemaal gezien.

Back in Cairns nog 2 nachtjes gebleven en daarna de bus gepakt naar Mission Beach en meteen de ferry gepakt naar Dunk Island. Witte stranden, blauwe zee, prachtig uitzicht, live muziek, volop zon; ultieme vakantiegevoel. Maar ik kreeg er helaas een gratis zonnesteek bij, waar ik 2 dagen echt ziek van ben geweest, maar die dagen vergeet ik gewoon snel.

Daarna weer door naar Townsville in het beste hostel ever, alleen wel met dwergenbedjes (maar ik hoor je al denken, geen probleem voor Noor). Vanaf daar weer naar een eiland gehopt, Magnetic Island. De eerste dag letterlijk niks anders gedaan dan powernaps gehouden in de hangmatten. Maar wel in de avond de sunset wandeling gemaakt maar dan zonder sunset.
De dag daarop hebben we een autootje gehuurd en het hele eiland gezien en daar wel de mooiste zonsondergang (tot nu toe) meegemaakt op het strand! Met mij achter het stuur (!!) weer terug gereden en hostel sweet hostel (home sweet home) kipburgers gegeten.

En dan komen we bij het plaatsje waar ik nu nog steeds zit, Ayr. Hét plaatsje voor farmwork, en dat merk je meteen aan alle meters boerderijen. Inmiddels ben ik trouwens nog met 3 andere van de groep, we zijn langzaam afgebrokkeld. Maar goed, we wouden wel even de Australian-farmwork-ervaring beleven dus zijn we in een working hostel beland waar ik even moest slikken toen we binnenkwamen. Dit was wel even wat anders dan ons resort hostel in Townsville .
Bart, Maaike en Roos hadden de 2de dag werk maar le moi nog niet.. Ik zat dus alleen met mijn Duits kamergenoot in het hostel en heb niks gedaan. Iedereen is hier Duits trouwens. Misschien kom ik wel met een beter Duits accent terug dan Engels pap! Maar die dag viel nog 60% mee, dus dat ging wel oke. Maaaar ik kon de volgende dag ook beginnen en heb carrière gemaakt als 2-daags-chili-plukker. Het was wel echt heftig. Bak pakken, tussen de planten zetten, bukken, wroeten en Chili plukken en dan miljoen keer achter elkaar in de volle zon. Ik kwam terug als zwarte piet van al het zand op mijn lichaam en onder mijn nagels. Maar sinds vandaag alweer weekend, dus met sparen schiet het niet op. Daarom verhuis ik maandag naar een ander hostel waar ze zeggen dat ik meer kan werken. Let's hope so!

Dikke kus uit Aussie

1. Aad en Tonia:
    30 september 2016
    Lieve Noor,
    Het is gelukt om in je blog te komen, wat ziet dat er mooi professioneel uit zeg!
    Het meeste wist ik al via de mail, maar erg leuk om de aaneenschakeling van gebeurtenissen te lezen!
    Lief dat je het met ons wilt delen!
    We vinden je stoer!! Liefsx
  2. Ton en Meta:
    4 oktober 2016
    Lieve Noor genoten van jouw eerste verslag. Fijn om de belevenissen te kunnen volgen , van jouw tijd in Australie
    Zien uit naar het volgende verslag , en zijn trots op je
  3. Leasemam:
    7 oktober 2016
    Hi Dear! wat een belevenissen allemaal al! eigenlijk super jaloers! Wat een ervaringen. En slaapt je slaapzak lekker? :). Geniet zonder mate en blijf ons maar op de hoogte houden (en dus nog jaloerser maken)
    dikke kus, je lease-gezin