Lekker trippen!

21 november 2016 - Brisbane, Australië

Hello from the other siiiiideeeee!

12 weken alweer! En duidelijk tijd voor weer een blogje met nieuwe (s)Noor-in-Australie-verhalen. Volgens mij was ik gebleven bij mijn nieuwe hostel met meer farmwork in Ayr. Het was wel weer even een schok dat nieuwe hostel. Er was geen WIFI (dat is het enige wat je zou kunnen gebruiken op een vrije dag), er was geen Bart (die was in het andere hostel gebleven), het was gewoon geen Lazy Lizard meer. Weird hoe een plek waar ik nooit dood gevonden wilde worden kon veranderen in een plek waar ik me thuis voelde. Maar ze hielden wel hun woord in het nieuwe hostel, want werken begon de volgende dag meteen! Ik heb in die twee weken veel verschillende dingen gedaan. Ergens groeien nu watermeloenen die ik geplant heb en ergens groeien ze nog beter omdat ik ontkruid gewied heb en ergens worden nu chili's gegeten die ik geplukt heb (wel 4 verschillende, ik wist niet dat er zoveel soorten chili's zijn?!). Maar goed, alles werd per kilo betaald, het hostel bleef duur en de zon bleef maar schijnen. Dus ik heb mijn tas gepakt en de bus genomen naar Airlie Beach: strand, winkeltjes, zon en knappe backpackers; dat was een heeerlijk gevoel na 3 weken in een uitgestorven dorp.

De eerste nacht was meteen erg bijzonder aangezien een man op onze kamer snurkte als een olifant, wat ook helaas door mijn oordoppen ging, en hij zijn wekker om 5 uur 's ochtends een uur liet snoozen en toen hij gebeld werd vertelde dat hij zich verslapen had. Goh!! Ik noem het niet de optimale nacht, maar hij kon mn stemming niet verpesten. Vanaf toen was het chillend wachten tot ik op de boot 2 nachten zou slapen en naar het witste strand van de wereld ging, de Whitsundays! De boottocht bestond uit snorkelen, kletsen, drinken, zonnen, chillen, eten, nog een keer snorkelen, slapen, haaien voeren, muziek luisteren en als toppunt dan eindelijk Whitehaven Beach, te mooi! Ook nog tussen de roggen gelopen, nou ik heb me wel vermaakt!!

Weer op het vaste land, begon het volgende tripje. Nachtbus naar Rainbow Beach, waar mijn eerste couchsurf avontuur begon! Kort samengevat kan ik over dit nachtje vertellen dat ik 2 dagen met 5 Australiers van rond de 50 heb gechilld, en dit tot nu toe 1 van mijn toppunten van mijn reis is. Heath was de man waar ik geslapen heb en zijn vrienden met 2 vriendinnen kwamen kamperen in zijn tuin. Wat ik ook misschien nog kan vertellen is dat hij zijn geld verdient met wiet (sorry mam, dit had ik uit het verhaal gehaald toen ik het jou vertelde ;)). Maar dat is niet eens de rede dat het zo leuk was! Hij heeft ons de mooiste plekken laten zien, ik heb het lekkerste eten gegeten, ik heb Australische baarden getrimd en we hebben de raarste gesprekken gehad. Heath, if you're reading this (denk het niet want hij is Australisch maar goed) you're the best.
Maar dat was nog niet eens het tripje dat ik bedoelde. Dat was namelijk mijn 4 wheel drive tour op Fraser Island, met s'werelds grootste zandstrand. Meteen met An Schmiemen (dit moet je hardop horen om het te begrijpen denk ik ;)) een tent geshotgund en toen 2 dagen in een van de auto's met mijn 8 chicks op het eiland rondgereden op de stranden en het zanderige binnenland. Natuurlijk naar Lake McKenzie geweest, schildpakken gespot vanaf de kliff, het shipwrak bekeken,  mijn huid gezuivert in een tea tree lake, van een riviertje afgedobberd in een rubbere band en toegekeken hoe 11 Ieren van onze groep door de politie werden opgehaald en van het eiland af moesten. Al met al weer een trip om nooit te vergeten :).

Dan mijn laatste stop voor de plek waar ik nu ben, Noosa. Ik ben gelukkig bijna klaar haha! Vanuit daar ben ik met Anne en Fabio, 2 Nederlanders, het avontuur met de auto begonnen. Avontuur omdat op deze trip de auto 2x kapot is gegaan, we op het strand hebben gereden met onweer, we illegaal gekampeerd hebben en de ranger de volgende ochtend langs kwam en An en ik de laatste nacht bij de Maccie D hebben geslapen. Maar die nacht erna kwam ik even in een hemel. Ik werd opgehaald door Jacob, de Australische vriend van Cas die 3 maanden bij ons heeft gewoond, en hij had me al geappt 'that they already have a room prepared for me'. Nou daar kwamen we hoor, een prachtig huis in een suburb van Brisbane met een zwembad, een voedselkast waar ik alles van mocht eten en een hond die me kwispelend tegemoet kwam. Maaar dat was nog niet alles, toen kwamen we bij mijn verdieping. Jaa, je leest het goed 'MIJN verdieping'. Ik heb een eigen trap naar beneden waar mijn eigen slaapkamer is en waar mijn eigen badkamer is, en daarnaast is nog een tv room waar ze zelf af en toe zitten, maar dat mag wel van mij ;). Ik kan je vertellen dat dit na het hostel leven echt hemel op aarde is. Ik hoop hier een tijdje te blijven en te werken in Brizzy! Morgen is mijn eerste dag als fundraiser, gelukkig hoef ik niks te verkopen maar is het voor een goed doel (ik probeer het voor mezelf goed te praten want normaal vind ik deze mensen vervelend.. ;)). So I'll see how it goes!

Succes in de kou dutchies, ik ga even in de zon zitten! :)

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Ton en Meta:
    27 november 2016
    Hallo Noor fijn dat wij weer op de hoogte zijn van al jouw belevenissen . En dat jij het naar jouw zin heb,t af en toe horen wij wat via jouw moeder.
    In afwachting van jouw volgende belevenissen , krijg jij van ons een dikke knuffel
    Ton en Meta